Expandujete do zahraničí? 4 tipy, jak se v cizině neztratit

K rozšíření internetového obchodu mezi zahraniční zákazníky nestačí jen překlad textů. Je to proces, během kterého nesmíte nic podcenit. Na co si dát pozor?

Podle webu Statistica.com vzroste v roce 2021 v porovnání s rokem 2014 hodnota trhu s internetovými prodejci o téměř 246 procent. Celosvětově tak bude mít hodnotu 4,5 trilionu amerických dolarů. Chcete naskočit do tohoto obřího vlaku? Pak bedlivě čtěte následující řádky. Ukážou vám totiž základní pravidla, kterými byste se měli řídit u přepravy zásilek do zahraničí.

Pozor na regulace a poptávku

Že je o váš produkt zájem v Česku neznamená, že o něj budou stát ve Francii nebo Velké Británii. Nejprve si udělejte průzkum trhu. A zahrňte do něj i omezení vytvořená státem. Důležitá pro vás bude zejména daň a clo. Pokud je daná země součástí Evropské unie, clo řešit nemusíte.

Vyjednejte přijatelné podmínky s dopravcem

Jiný dopravce, jiná cena. Přeprava zásilek do zahraničí je zpravidla několikanásobně dražší než ta vnitrostátní. Abyste mohli vyjednat zajímavou cenu, potřebujete nabídnout i samotnému dopravci neodolatelné podmínky. U menších obchodů to bude těžší. Menší konkurenční výhodu někdy získáte pouhou zmínkou o tom, že jednáte s konkurencí. Možná se budete divit, kolik obchodních zástupců vám nabídne lepší podmínky.

Automatizujte firemní procesy

Vyřizovat všechny náležitosti manuálně začne být po chvíli nepříjemné. Při přechodu na zahraniční trh se tedy ujistěte, že máte dostatek financí pro potřebné investice. Pozemní přeprava, případně letecká a námořní přeprava totiž nebudou to jediné, kam bude potřeba nalít větší množství peněz. Zajistěte, aby byly nezbytné procesy automatizovány. Vám pak bude stačit nalepit vytištěný štítek na balíček a předat ho dopravci.

Neprodávejte zboží pod cenou

Taková jednohubka na závěr. Odesílání balíků, které mají nižší hodnotu než je jejich tržní cena, vám může zadělat na problémy. Pokud příslušné úřady shledají, že právě váš balík obsahuje podhodnocenou položku, čeká vás i několikadenní zdržení. Vysvětlujte pak tento problém zákazníkovi…

 

 

Zdroj obrázku: Unsplash.com